Általános információk

 „Csinálj bármit, mindig az számít,
hogy hogyan csinálod, és van-e kivel,
mert ez csapatjáték, és már az is ajándék,
ha figyelsz arra, aki rád figyel.”
(William Shakespeare)

Szeretettel köszöntjük Önöket a Dunaújvárosi Óvoda világában, ahol a gyermek áll a középpontban!

A dunaújvárosi családok, mind ugyanazt szeretnék az óvodától: a lehető leggondosabban járjon el gyermekeik sikeres felnőtté válásának folyamatában, mindezt úgy, hogy a gyermekek biztonságban legyenek és szeressenek óvodába járni.

Intézményünk pedagógusai és dolgozói részére a tudás öröme, az óvodás korú gyermekek nevelésének szépsége és feladatai mellett, értéket jelent egymás megbecsülése és az összetartozás.

Pedagógiai Programunk irányt mutat az óvodapedagógusok részére, ezzel egyenlő működési esélyt biztosítva a 10 tagóvoda számára, hogy minden óvodánkba járó gyermek egyenlő eséllyel részesülhessen színvonalas nevelésben.

Intézményünk városszerte több tagóvodát foglal magába, melyek mindegyike saját arculattal, hagyományokkal és értékekkel rendelkezik – ugyanakkor közös bennük a gyermekek iránti szeretet, a szakmaiság és az elhivatottság.

Változatos programok, projektek, tematikus hetek, ünnepségek és játszva tanulás várja a gyermekeket. Hisszük, hogy a vidám, élménygazdag környezet támogatja a legjobban a kisgyermekek fejlődését. A mindennapjainkban jelen van a humor, a játékosság, az elfogadás és a nevetés – ezek adják óvodai életünk alapját.

Az élménypedagógia, projektpedagógia, környezeti nevelés, egészséges életvitel szokásainak alakítása, mozgásfejlesztés és digitális eszközök alkalmazása mind hozzájárulnak a komplex fejlesztéshez.

Feladatunk a gyermekkor örömeinek és lehetőségeinek minél teljesebb és intenzívebb átélésének segítése, hiszen az óvodás gyermek tapasztalatait, érzelmeit, vágyait tevékenységein keresztül fejezi ki, ezért a gyermeki tevékenységnek a teljes nevelési időben érvényesülnie kell.

Intézményünkben a tagóvodai nevelőközösségek szélsőségektől mentes pedagógiai nézeteik, értékrendjük, előnyös különbözőségük megtartásának és erősítésének lehetőségével színesítik Dunaújváros óvodaképét, amelyben a nevelés minden résztvevője fontos és megbecsült!

A gondosság, mint minőségi nevelési környezet jellemzi intézményünket.

A lehető leghatékonyabban hasznosítjuk költségvetési, tárgyi és humán erőforrásainkat az óvodai élet szervezése, és a gyermekek nevelésének folyamata során. Célunk olyan pedagógiai haszon elérése, mely a gyermekek óvodás évei alatt és az iskolába lépéskor is a család és a pedagógus részére eredményeket mutat. Ez a dunaújvárosi óvodákba járó valamennyi gyermekre érvényes kell, hogy legyen.

A tanulási környezet kialakítása során nagy gondot fordítunk a gyermekek igényeire. Tágas és célszerűen berendezett és felszerelt csoportszobáink vannak. A Pedagógiai Programunkban meghatározott feladatokhoz mérten a csoportszobák jól ellátottak játékeszközökkel, melyek az életkornak megfelelőek. Csoportszobáinak berendezése során nem ragaszkodtunk a hagyományos, óvodákban megszokott téralakítási formákhoz, hanem a különféle tevékenységekhez tudatosan alakítottuk ki a – mobil bútorokkal elkülönített – tevékenységközpontokat, amelyben az óvónő segítségével és irányításával, mikrocsoportra tagozódva folyik a játék, a spontán tanulás és a munka. A kis terek a mobil bútoroknak köszönhetően könnyen nagy térré alakíthatók. A foglalkoztatók berendezése, a játékeszközök – esztétikusak, dekoratívak, jól szolgálják a gyermeki személyiség fejlesztését - igazodnak Pedagógiai Programunk cél és feladatrendszeréhez.

Miután a gyermek a világot nem mozaikszerűen, hanem komplex módon érzékeli, ezért az ismereteket összefüggéseiben, kölcsönhatásaiban tárjuk a gyermek elé. Középpontban a valódi cselekedtetést, a felfedező ismeretszerzést és az egyéni tapasztalást állítjuk.

Az új átfogó pedagógiai rendszerben még jobban elősegítjük a gyermekek demokratikus nevelését az óvodai nevelésben és a családi környezetben, így hozzájárulunk a teljes gyermeki személyiség kibontakoztatásához. Az új pedagógiai módszer az életkori és egyéni sajátosságok és az eltérő fejlődési ütem figyelembe vételével lehetővé teszi a gyermekek egyéni készségeinek és képességeinek kibontakozását. Az óvodás gyermek kompetenciáinak fejlesztése, az attitűdök erősítése és a képességek fejlesztése, a spontán játékos tapasztalatszerzés, a cselekvéses tanulás és az óvodapedagógus által irányított megfigyelés és felfedezés során. Fontos az utánzásos, minta - és modellkövetés, szokások, illemszabályok, viselkedési normák alakítása, amit a gyermek észrevétlenül sajátít el. Az integráció egy vezérfonal mentén sokoldalú megközelítéssel és sokirányú képességfejlesztéssel történő feldolgozást jelent.

A tevékenységek alapjának a természet körforgását tekintjük. A természetben évszakonként végbemenő átalakulások változatos lehetőséget biztosítanak a gyermek tevékenységek megszerzéséhez: a játékhoz és a tanuláshoz, az irodalmi, zenei fejlesztéshez, valamint az alkotómunkához.
A város óvodáinak óvodapedagógusai széleskörű pedagógiai felkészültséggel, a tagóvodák közösségei által kialakított hagyományok és elfogadott értékrend alapján nevelik, fejlesztik a gyermekeket.

A nevelőmunkánk kulcsszereplője az óvodapedagógus, akinek elfogadó, segítő, támogató, attitűdje modell értékű. Nevelőtestületünket szakmailag felkészült, ismereteit folyamatosan megújítani, bővíteni akaró és tudó, új módszerek befogadására és alkalmazására képes óvodapedagógusok alkotják.

Az óvodapedagógus feladata, hogy figyelembe vegye a gyermek egyéni képességét, fejlettségének ütemét, hogy segítséget nyújtson a gyermekek személyiségének, képességének, tehetségének kibontakoztatásához. E pedagógiai feladat megvalósítása során a pedagógusnak mindig a lehető legjobb megoldást kell választania azért, hogy érvényesüljön a gyermek mindenekfelett álló érdeke.

Ennek lehető legsikeresebb megvalósításában segítőink, az óvodában dolgozó valamennyi munkatársunk – gyógypedagógusok, pszichológus, fejlesztő pedagógusok, gyógypedagógiai asszisztensek, pedagógiai asszisztensek, dajkák valamint legfontosabb közvetlen partnereink – a szülők, akik nélkül ez nem valósulhatna meg maradéktalanul.

További támogatónk ebben a folyamatban fenntartónk, Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata, polgármester úr irányításával.

Nevelőtestületünk helyi programjának módosítása során törekedtünk arra, hogy figyelembe vegyük az elmúlt évek nevelőmunkájának eredményeit és sikereit, továbbá, hogy jövőt orientáló szakmai képet vázoljunk fel az érdeklődők számára.

Bízunk benne, hogy a hozzánk járó gyermekeknek életre szóló élményeket, ismereteket nyújtunk, felvértezve őket azokkal a képességekkel, melyekre szükségük lesz e gyorsan változó világunkban.

 

Várjuk szeretettel a Dunaújvárosi Óvodába!

 

Ha szeretnének még többet megtudni óvodáink életéről, programjainkról, látogassanak el honlapunkra vagy vegyék fel velünk a kapcsolatot – szívesen válaszolunk kérdéseikre!